lördag 22 oktober 2016

Nya tag



Vi har Nu fått upp de sista två gipsskivorna i taket. Först trodde vi att det var bäst att låta bli detta då den öppna spisen skulle hänga där men nu har det bestämts att gipset ska upp först och så får det bli. Maken ska spackla och måla och sen är det dags för steg två.

Jag upphör aldrig att förvånas över hur olika pris olika firmor har för ett och samma jobb...det kan diffa på mer än 100%. Ibland tror jag att vissa bara antar att man har massor med pengar/är dum i huvudet/vill bli lurad eller helt enkelt inte orkar ta in mer än en offert. Nu känner vi oss väldigt nöjda. Han som gör detta åt oss bor i närheten (alltid bra om man vill något....) och han var dessutom väldigt trevlig. Mindre än halva priset också och vi slapp höra hur krångligt, svårt och bökigt allt skulle bli. 



Några av tonåringarna tycker att gyrofocusen är galenskap och att den kommer förstöra utsikten.....DET tror jag är omöjligt även om den är 1,25m bred. Jag tror den kommer höja utsikten och framförallt höja mysfaktorn här inne. Jag har börjat ledsna ordentligt på att det stått massa rör i ena hörnet nu sedan juni....

Höstens färger har flyttat in i vårt hem, det är sagolikt att se på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar