fredag 7 oktober 2016

Snart är det jul igen...

Den här googlade jag fram, 70 cm i diameter, jag tror det blir lagom. Tyvärr visade det sig att denna från House Doctor inte skulle ha en lampa i...mycket besviken blev jag så den går bort. Annars perfekt färg tycker jag.

Jag vill inte stressa er, sommaren tog ju just slut men jag var och storhandlade idag och då höll de på som värst på Citygross med att plocka fram julsakerna. Jag tänkte att jag skulle vara lite effektiv och inhandla julstjärnor då. men deras var för små och i fel utförande så det blev inget.

Vi har ju tre uttag för belysning i de stora fönstren som vetter mot vägen och där tänkte jag slå alla med häpnad. Mitt första val var ju vitt men så tänkte jag att man skånske ska överraska och köra rött? Eller GULD? Svart eller grått är ju också fint och skulle passa med fönstrenssom är svarta på utsidan. Men först ska jag bestämma mig för hur stora de ska vara. Kanske en jättestor i mitten och två mindre vid sidan? Den jag har i källaren är gigantisk och passar nog bäst i fönstret i hallen...det kvadratiska älsklingsfönstret under stjärnhimlen....

Jag ska googla ännu mer och har ni tips på fina får ni tipsa. Enfärgat är önskesort men jag har haft helt crazy julstjärnor tidigare i turkost med glitter och massa härliga pasteller. De har nu fd. maken i gamla huset. De passar så bra där...men lite saknar jag dem...
En sådan här har jag redan. Den hängde uppe hela året faktiskt pga att vi hade mycket högt i tak i förra huset. Nu vet jag inte vart den tog vägen. Men jag hittar den nog v.44 när jag har semester...



Dessa kommer också från House Doctor men som sagt de är bara för dekoration, inte belysning...tråkigt tycker jag för att bara hänga stjärnor hit och dit för prydnad är inte riktigt min grej..


Den här är från IKEA, jag gillar den men den är för liten för mina behov. Kanske den skulle passa i köksfönstret...fin är den iallafall...

Den här stora stjärnan är från IKEA, den ligger bra till och jag tror att det kanske blir det billigaste alternativet. Jag ska se vad Åhléns klipper till med, jag brukar gilla deras julsaker, jag gillar nästan allt Åhléns gör...bra inköpare där sedan några år.

Edgar gick ned i spagat av Jotexkatalogen som kom idag. Han äskade denna och ett påslakanset med bilar som han trodde var en fåtölj!?! Kanske han faktiskt ska få denna. den kostar 600 pix men tåget rör sig och han fyller ju två dagar innan julafton...Jag tror det blir så, leksaker har han så det svämmar över. Och när han fastnar för något så gör han det.

Den här från Watt och Veke kanske? 80 cm i diameter, älskar den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar