onsdag 18 januari 2017

Tapetsering 2.0

Den här fångade mitt öga på väg till förlaget. Den är från Designers Guild och jag älskar den. Kanske kanske är mönstret lite för "stort" för att bli bekvämt men en fondvägg i ett av tjejernas rum kanske. Med den på väggen behövs ingen annan inredning. Upphängningsanordningen gillar jag också Den är väldigt lik den vi hade i hallen tidigare.

Bain de minuit heter tapeten, ett så vackert namn. Man vill ha den bara för det!
Jag gillar tavelfärg men kanske jag är lite tveksam till den vita...var ska man ha den då, på en färgad vägg eller på en vit med ram runt. Sen uppstår ju frågan vilken kritfärg man vill ha...fast jag är väl bara trist och trångsynt här. I ett barnrum kanske det blir strålande...? För övrigt kan man väl rita med tavelkrita på vilken färg som helst eller?

Dagen är kommen....jag ska få upp en fondtapet. Den har jag haft liggande på rulle i mer än två år. Jag köpte den på IKEA, det var en utgående sak och jag betalade bara 19kr/rulle. Kanske harlekintrenden är förbi nu men jag gillar den ändå! Barnen blev jätteglada.

Det var inte jätteenkelt att tapetsera kring fönstret...en smal remsa på ena sidan och fick skära bort större delen av tapeten. Borde börjat i andra ändan kanske.... 

Egentligen gillar jag att tapetsera men idag var det trögt, jag är för trött faktiskt och rummet är fullt av möbler....men bara tre vådor kvar nu.

Snart klart!

Det var allt från mig, bara bilder nästan, olikt mig. Men det är sjukt här, inspirationen är låg, jag håller näsan ovan vattenlinjen. Och så börjar ju Formex idag. Jag har friplåt men vi får se om jag orkar dit. Jag finns emellertid representerad där, i form av en blus. Ska ni dit uppsök Formverkets monter för att se hennes fina nya mattor OCH min blus!!! Vi hörs snart hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar