torsdag 19 januari 2017

Utom räckhåll - belysning de luxe


Ungefär 8000 euro styck kostar de, Agnes av Lindsey Adelman men vackra är de och de skulle passa utmärkt ovan vårt matbord, båda alltså eller en med 20 ljus.

Det började med att jag googlade en kläddesigner som ledde till en blogg som ledde till Nordiska galleriet och där såg jag en lampa de INTE sålde...Därifrån tog jag mig till:
                                  
De säljer lampor av olika designers. Jag kollade igenom alla men det var väl egentligen bara tre som föll mig i smaken. Övriga kändes så...konstruerade.


Här i ensamt majestät.



Här en plafond av samma tjej, även den vacker och fin i formen.

Löjligt enkel egentligen men jag faller ju för mässing just nu och gillar runda former. Hade PF gjort den hade jag nog dissat den rakt av bara för att men som Ernst så riktigt säger; I det enkla finns det vackra som är släkt med löven i skogen...eller hur var det nu?


Sen den här...hur ljuset blir har jag ingen aning om man fin är den. Känns lite hypnotisk kanske? Halo av Paul Loebach.

Här har vi en rolig lampa från en manlig designer. Och det ÄR något med att blanda tre av något. Här färger och material. Lukas Peet heter killen, lampan Rudi.
Ni ser trenden va? GUUUUULD! Och jag skäms inte för det, att jag är sist på bollen. Jag har länge undvikit guld, marmor och ananaser men jag måste erkänna att sedan jag fick in guld i köket har jag vant mig och vill ha mer. Inte diktator chic utan "less is more but still expensive chic"....

Som ni märker rapporterar jag inte från Formex i år, kanske kanske att jag hinner förbi i helgen. det beror på om de har öppet söndag men jag tror inte det. de har kortat ned sedan jag ställde ut sist.
Tjing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar