lördag 10 juni 2017

Terass med utsikt



Det känns då och då som om härdat glas skulle vara en bättre lösning ärn tvärt läkt men vi vill ju sila blåster som kommer in fråm sjön. Kankse vi i framtiden tänker om här och gör HELA utsikten tillgänglig?

Idag har vi varit väldigt aktiva. Vid nio på morgonen drog maken för att hämta sin kompis sedan 18 år som brukar komma och hjälpa oss då och då med råkraft. De byggde i stort sett hela dagen med undantag för två måltider och några koppar fika samt en fika med spontanbesök och tåtrkalas. (Tylla hade varit på maskerad och fått med sig kakor, kladdkaka och en galet god chokladtårta som var lika god son snygg). Vi hade gäster också. Ett spontanbesök av en bekant i närheten som vi träffat på ett bröllop för drygt 1,5 år sedan. Mycket tarvligt och sedan bjöd jag in klasskompisar med tillhörande mamma på middag och till efterrätten kom grannarna in med sin lilla tulta. Allt som allt var det vi sex (just idag) och sedan åtta gäster i omgångar. Precis så som jag vill ha det! Med spontana besök/middagar slipper man en herrans massa ångest för att hinna städa och förbereda massa mat mm mm.




Det är mer än två meter högt på yttersta kanten.

Tallar är bra härliga att titta upp på. De ramar in vårt hus på ett naturligt sätt.


Vädret var bra fram till middagen, då började det vräka ned. Det var bra för vi sår lite extra gräs på sina håll.

Jag såg den här idag, kanske vi ska bygga något liknande av alla snuttar som blir över av trallbygget?

När maken drog iväg till Bauhaus och för att plocka upp K passade jag på att lasera läkten i två timmar . Endast med avbrott för barnens krav på toaletthjälp och diverse matintag. Jag hann en hel del faktiskt!

När alla gäster gått hem gick jag ut för att beskåda vår terrass, det blir bra dtte avkänner jag. Gott om plats och en fin inramning av huset. Glad att jag valde svart på staketet som går hela vägen ned bot marken.

Det finns inget roligare än att bestämma hur saker ska se ut. Jag har bestämt "stjärnhimlen vid taket och staketet kring terrassen. (Och en hel del annat).


Beckers trallasyr kol 1341 tror jag kulören heter. den är såååå fin!Och här kan man också se den nya matgruppen för trädgården. Den invigdes idag med plast och allt på (den ska bytas pga spricka).


Jag fick ta igen mig en stund. Ryggen höll inte så bra av att måla i raketfart under de två timmar maken var iväg mellan 9-11. All rolig plantering jag hade satt ut för att göra blev bara halvklar. Jag får måla det sista imorgon och sedan ta de där fröerna som en sista bonus....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar