torsdag 1 juni 2017

Tofflor



Här är de, snyggtofflorna, men jag skulle vilja ha dem med Svenskt Tennmönstret i grått och vitt.
En gång för många år sedan fick jag ett par tofflor med mönster från Svenskt Tenn, de slets med hälsan. Nu har jag sedan länge sparat dem i ett skåp i hopp om att kunna laga tyget. Det är säkert fyra år sedan de stoppades undan. Nu letar jag efter nya, jag kommer aldrig få till det med lappningen tror jag. Min fd chef hade de fina Gunilla i fläder men det känns fånigt att köpa samma...jag vet, löjligt men så är det. Jag är liksom en hipster, jag vill vara unik.

Herrversionen. Brouges i mocka, skitsnyggt!

Snygga men lite för gulliga för mig.

Rabarber heter tyget men ser mer ut som pensé...Jobs Handtryck kommer tyget ifrån.



På tog för många har den här väskan för att jag skulle köpa den men i detta mönster är den verkligen skitsnygg! Finare än i den gröna versionen.

Den här skulle jag gärna vilja ha. Stockholmsbrutta som jag är med förkärlek för både sidan, rosa och kartor. En PERFEKT present till en 47-årig mamma, kvinna, fru osv.

Älskar mönstret. Men det är inte samma som på fåtöljerna jag klätt om. 
Frösö handtryck har också mycket fina mönster, de borde också satsa på tofflor tycker jag.

Älskar ekblad....och ekollon och själva trädet med. Skulle gärna haft ett på tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar