onsdag 7 juni 2017

Uteplatsen tar form

Här står nu alla stolarna och det nya bordet. Tyvärr var bordet spräckt vid ena benet och vi måste reklamera, vi har haft lite otur med möbelinköpen på sistone måste jag säga. Först krångel med Snöskåpet från Asplund och nu detta...jag har fotat och mailat, jag hoppas att vi får ett nytt. Men det blev så bra ihop med stolarna från IKEA tycker jag. Svart alu och sedan någon gummiaktig träimitation ovanpå. Tyvärr saknas en stol för jag köpte bara en på själva IKEA förra året och som sagt hade de utgått nu så de kom via ett kontorslager i Umeå, lite skamfilade men till halva priset. Blocket är rätt bra ändå. För har jag bestät mig för vad jag vill ha är jag svår att ändra på. Jag är också en bra temperaturmätare på vilka varor som snabbt kommer att utgå. Tipsar jag om något här som ni gillar, köp omedelbart!

Idag blåste och regnade det väldigt, mitt skrangliga växthus i plast hade vält när jag kom hem och det fick mig att bli än mer övertygad om att jag behöver ett ordentligt, med tegelgrund och fiskbensmönstrat golv, eller hur?


En liten snutt till med tryckimpregnerat trallvirke till så är vi klara. Men maken har svårt att hitta fina bräder, han stod och valde ut de sista 30 från ett hundratal och när vi fick dem på plats var inte alla så snygga. Vi kommer att behöva slipa dem helt klart. Bauhaus är billigt men ibland är det inte det bästa. Trallen ska ju ligga där ett långt tag och då vill man inte reta sig på fula plankor. De har visserligen sagt att de tar tillbaka fula exemplar men det fanns liksom inga att byta till...

När man sågar av de utskjutande snuttarna blir det plötsligt så himla fint! Av resterna bygger vi sedan planteringslådor och annat!

Kan det vara två meter till som vi ska ut?

Det var så härligt att för första gången få öppna balkongdörren och ta ett steg ut i solen igår kväll. Maken har jobbat på bra. Jag har skruvat och borrat när det varit möjligt och då ökade ju hastigheten betydligt. Tänk om man hade en Nanny några dagar i veckan vad man skulle hinna!!!

Snart är vi redo för gäster här hemma, bordet från Jysk blir 3,45 m långt och vi ska nog minst få plats 12-15 stycken där tänker jag. Har ni några svarta Reidarstolar över så hojta till, jag behöver fler!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar